הרב דוד שפירא: "הגר"מ אליהו אמר לי לפני עשור: תילחמו ב'צהר'"

מהדורת הבוקר No Comments on הרב דוד שפירא: "הגר"מ אליהו אמר לי לפני עשור: תילחמו ב'צהר'"

הרב דוד שפירא, רב שכונת בית הכרם בירושלים בשיחה עם 'קול חי': "מתן כהנא עשה דבר אחד טוב: הוא איחד את כל רבני ישראל לכינוס משותף. הכנס אמש איחד את כולם בזעקה למתן כהנא וחבריו: לכו מכאן למדינה אחרת, תעשו שם איזו כשרות שאתם רוצים"

צילום: קול חי
7:43
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ניצלנו מחורבן: המסר של מרן הגר"י יוסף וההצעה לישיבות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רב שכונת בית הכרם בירושלים, הגאון הרב דוד שפירא שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על הרפורמות של השר כהנא והכינוס הגדול אמש: "דבר אחד טוב עשה אותו אדם שאינני רוצה להזכיר את שמו, הוא כינס את כל גווני הרבנים בארץ. זה הדבר היחיד הטוב שהוא עשה, חוץ מזה כל כולו שלילי".

"איך יתכן במדינת ישראל היחידה שלנו, לבוא בכזו חוצפה וחוסר יראת שמיים ולתקן תקנות בגיור, בכשרות. תכף יגיעו גם לשבת ולעוד דברים שבציפור נפשנו. ראיתי אתמול אנשים בקהל שמזילים דמעה. מה קורה כאן?", זעק הרב שפירא.

הוא סיפר: "הייתי מקורב מאוד לכמה מגדולי ישראל בראשם הגאון הרב צבי יהודה קוק, הגר"מ אליהו והגר"ע יוסף. שאלתי אתמול את הרבנים שישבתי לידם מה הם היו עושים היו? אמרו לי, הם היו הולכים ברחוב וצועקים 'גוואלד'".

עוד הוסיף הרב שפירא: "בשביל מה הקב"ה נתן לנו את המדינה הזו? יש שלושה דברים שקשורים אחד לשני: תורה, ארץ ישראל ועם ישראל. כל מי שמנתק את זה הוא מנתק ביסוד ארץ ישראל ועם ישראל".

"אנחנו לא נלחמים ביהודים", מבהיר הרב. "יש לנו מלחמה עם היצר הרע שנכנס לראשם של כמה אנשים שחושבים שהם בעלי הבית".

עוד סיפר רב שכונת בית הכרם: "הגר"מ אליהו זצ"ל אמר לי בשיחה האחרונה איתו כשהיה בבית החולים: 'תילחמו בארגון צהר בכל הכח. הם יכניסו את הרפורמה לרבנות'. הוא אמר לי את זה בבית חולים בחדר התאוששות. זה היה לפני יותר מ-10 שנים. מי היה מאמין שנגיע לאן שהגענו".

"מבחינתנו מי שלא מתגייר כדת משה וישראל לפי המסורת מדורי דורות של עם ישראל – אינו יהודי. כך הוא הוחלט אתמול והדברים פשוטים וברורים, אין זה משנה מה יחליטו בכנסת או בממשלה. גיור זה לא משחק. אם אני רוצה להיות מחר חבר קיבוץ, אני יכול להיות? אני צריך לעבור ועדת קבלה ובחינות. ליהדות יש כללים".



0 תגובות